Pages

Wednesday, 13 November 2019

Asam pedas D Desa Rahmat Jb

Melangkah kaki masuk ke warung nie mata dihidangkan dengan deretan ketupat..macam suasana raya gamaknya kan..ketupat tu dimakan bersama sate..pagi lagi sate pun dah ada dijual disini.

Dah beberapa kali jugaklah kami try makan disini,pernah bawa en suami kemari tapi dia macam tak berapa minat kesini..rasanya sekali jew dia datang dan rasa asam pedas dan lepas tu terus tak nak pergi lagi..ermm biasalah tekak orang asing manalah sama dengan selera kita orang melayu.



Oleh kerana masih awal pagi kami kesini maka kuih muih dan menu sarapan pagi pun masih ada lagi.cuci mata dengan kuih muih yang sedap mata memandang.bila tengok macam semua nak dirasa.

Bersempena dengan nama kedai nie Asam pedas maka berperiuk-periuk asam pedas ada disini..periuk besar semuanya..berjenis ikan ada pilih jew mana yang kita suka.
Anak yang sulung memang pengemar tegar asam pedas..sebab tu dia suka ajak kesini..





 Selain asam pedas,masakkan lain pun berderet ada,ikan pari masak lemak cili padi,nampak menarik dan sedap.

sayur keladi masak asam rebus..nikmat kan kalau dapat hirup kuah tu.

 Ikan keli lemak pun ada

 Ayam masak kicap

 Siput sedut




 Deretan ulam ulaman ..tinggal pilih mana yang kita suka.



Bila dah ada ulam ulaman mestilah kena ada sambal pencicah kan..baru berselera rasa nak makan.





Pecal and the geng..nie rojak ke pecal ..sambal pecal nie memang sedap..lain kali kalau datang boleh ambik lagi.

Asam pedas ikan sembilang,kami try bahagian isi..asam pedas nie nak kena rasa kuah baru tau sedap ke tak..

 Lagi yang kami ambik..ikan pari masak lemak cili api dan tempe goreng.

 Pecal or Rojak..iqbal yang ambik..meratah kami dua beranak.


Dan yang ini muhammad punya set,dia memang tak berapa nak layan menu nasi ikut betul perangai en suami.so kami orderkan dia roti telur. 

 Pemandangan yang sempat di snap di sebelah luar warung.

 Bila dah kenyang..jomlah kita gerak dulu.

 Parking kerete area sini.

 Gerak balik ..

Keadaan jalanraya lenggang..almaklumlah orang time kerja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang