Pages

Monday, 15 December 2014

pencinta barangan lama

Assalammualaikum..
suka tak barangan lama? kalau tak berminat untuk mengumpul sekadar tengok-tengok dan cuci mata apa salahnya kan..jooomm
pada hujung bulan september yang lepas sempat zila kesini..Anggerik Mall..garage sale yang diadakan setiap hari ahad..

sebenarnya first time kesini..zila datang hari sabtu..dan garage sale diadakan pada hari ahad..salah hari rupanya..pada hari sabtu kami hanya ronda-ronda ..tempat agak sunyi tak ramai pengunjung..tapi peniaga masih menjalankan perniagaan seperti biasa..


zila naik tingkat satu dengan niat nak ke kedai ipoh loken yang popular tu..tapi hampa ..kedai tutup pulak..tuan empunya pergi hantar barang keluar.oleh kerana dah tak ada apa-apa disitu zila beredar jewlah.. esok baru nak datang lagi..sebab teringin sangat  nak tengok barangan lama yang diorang jual..



keesokkannya datang lagi..
sampai jew peniaga dah susun barang-barang diaorang..apabila tengok barang-barang lama macamnie teringat pulak zaman kecik-kecik..tapi ada separuh darinya yang masa kecik zila tak pernah jumpa..


set teko dan pinggan lama..cermin mata..bangku..piring hitam..bag plastik..jam..basikal..tin-tin lama..dan bayak lagi ada dijual disini..bagi peminat tegar barangan lama memang rambang mata..

 
lampu lama..teringat masa kecik-kecik pergi belajar mengaji..pak imam guna lampu macamtulah untuk mengajar kami mengaji..indahnya kenangan lama

tv dan telefon lama pun ada..cantik dipandang..harganya pun seiring dengan peredaran zaman..agak mahal juga..pinggan mangkuk pun agak mahal..berbanding dengan bazaar sabtu dikawasan perumahan zila.


 basikal lama,,zila panggil basikal tua..
 beg-beg kertas lama..yang ini zila tak pernah jumpa...mungkin time nie zila masih kecil lagi kot..
 koleksi cawan coca cola..pada yang minat simpan tu mesti diorang sambar nie..
 sudu-sudu dan garpu lama..cantik
 piring lama..zila panggil piring dodol yang biru ..hijau  tu..emak masih ada menyimpan beberapa biji dirumah..zila pun ada simpan empat biji warna biru..sayang sangat nak pakai..

 tin lama yang cap helang tu..masa kecik macam pernah jumpa..tapi tak ingat tin isi apa..


 yang ini nostalgia sangat kan..piring hitam..


dah puas cuci mata dan ambil gambar zila pun beredar lah..dapatlah dua biji piring kuih setelah round-round..piring lain yang dihajati tak ada nampaknya disini..pada sesiapa yang nak kesini garage sale dibuka pada pukul 10 pagi hingga 6 petang.

Address:
Anggerik Mall,
No. 5, Jalan 14/8,

40000 Shah Alam.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...