Pages

Wednesday, 23 January 2013

terima kasih RTM - selamat pagi 1 malaysia


Assalammualaikum
salam sejahtera dan salam sayang semua..alhamdulillah bertemu lagi hari ini..terima kasih pada semua yang memberi ucapan dan doa-doa yang tak putus-putus dari teman-teman ..semoga zila dan baby selamat sehingga saat melahirkan..aminnn..

sebenarnya hari ini zila nak berkongsi berita gembira dan sedih..beberapa hari yang lepas zila dihubungi dari pihak SELAMAT PAGI 1 MALAYSIA..jemputan ke studio RTM untuk membuat demo crepe dan cookies pada 31 january pukul 8.30 pagi...alahaaiii rasa gembira tak terkata..almaklumlah kan bukan senang orang nak offer kita masuk tv kan..



rasanya peluang yang menarik dan sukar nak ditolak kan..tapi dengan perasaan sedih terpaksa jugak zila tolak..sebab kandugan zila baru masuk 6 minggu..dan keadaan zila sekarang nie pun masih tidak setabil..bila berdiri lama-lama rasa macam nak pitam pun ada..bila petang pulak rasa demam dan panas badan..agak teruk jugak sekarang nie..

oleh sebab itu zila terpaksa menolak..kalau rumah zila area KL boleh jugak kan lari sekejap..h ehhee nie JB dan KL..berjam jugak la naik kereta..
tak apalah kan..insyaalah bila ada rezeki lain kali dan  tiada aral melintang zila tak akan menolaknya..

buat SHAMINA IDRIS ..dan SELAMAT PAGI 1 MALAYSIA jutaan terima kasih akak ucapkan sebab sudi mempelawa akak ..i lap u dik :)


ok lah..rasanya panjang pulak bercakap hari nie..h ehhee..berbalik menu alam maya  pulak..alahaii nie dia menu orang malas..he hhee..sejak dah rasa tak larat nak masak nie..makan pun cincai-cincai jew..

puff yang simple nie pada sesiapa yang berkenan tak payah lah tanya resepinya..semuanya ready made ok..he hhee..pastry puff jenama KAWAN..sentiasa jadi pilihan..lepastu inti dalam tue zila guna sadin tuna yang dah siap ..bukak dan bubuh jew dalam puff tue..




design yang ala-ala berlubang-lubang tue..kes tengok kak ita buat lawooo jew..tue yang nak tunjuk skill jugak wat lobang-lobang..h ehheee..
zila tak ada alat khas..guna hujung pisau jew..buat garisan putus-putus pada kulit puff tue..lipat dua dan tekan guna garpu..sapu kuning telur pada permukaan dan tabur bijan..bakar kat oven ..sampai garing..zila suka bakar samppai garing..baru rasa puas hati..

pastu makan la bersama mushroom soup..itupun beli yg dh siap..jenama campbells tue..masak la ikut peraturan yang diberi..
alhamdulillah kenyang..
sampai disini dulu buat kali ini..jumpa lagi nanti..bye semua ^___^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...