Pages

Friday 10 May 2019

Menu Berbuka 4 Ramadhan 2019


Menu berbuka 4 ramadhan.
minggu ni tak bersungguh sangat nak main masak-masak..masakpun cuma satu jenis lauk je..hari keempat saya buat lala sambal..ada video lala ni saya sharekan di tiktok id saya zila_norazila..suka-suka je simpan video dekat tiktok..buat kenangan..

Ikutkan kalau masak lala memang confrm tak jadi lauk,memang motif beli pun untuk ratah je..lala paling  sedap memang buat sambal je..masak lain macam kurang kick sikit kan.

Lala Sambal

Lala secukupnya
Lada merah besar 3 batang
Bawang kecil 4 biji
Bawang putih 3 biji
Halia setengah inci
1 batang serai
1 sudu besar sos tiram

Caranya
Kisar kesemua bahan,ketuk serai.
Panaskan minyak .masukkan serai.tumis bahan kisar sampai garing dan lada masak elok.tambahkan sos tiram.
Masuk lala..gaul rata..biarkan sampai lala masak.perasakan garam jika perlu..sebab sos tiram dah masin.tutup api sedia dihidang.
Saya tak letak air asam,,masa nak makan nanti perahkan lemon.


Buat tambahan lauk saya gandingkan lala dengan sambal itam,stock review sambal itam dari sambaleena masih ada..bolehlah jadi peneman nasi.

Malas pulak nak ronda bazar ramadan cari kuih atau pencuci mulut..mana yang ada dirumah keluarkan jewlah..barangan review banyak lagi kat dapur..ada kek kukus  che nab..kalau siang hari tak dapat nak menikmati kek kukus nie,,malam kita makanlah sikit-sikit..sedap dan elok sangat taburan buah dia tu..harga pun berpatutan sangat dibandingkan dengan kita mengukus sendiri sampai 4 jam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang