Pages

Friday, 26 November 2021

Puding Roti Berkuah..

 


Salam jumaat,
kejap jew dah jumaat..minggu ni relax sikit,sebab minggu ni Ahmad pdpr dirumah seminggu ..Ahad ni baru group B sek pulak seminggu.
Menyambil mengajar Ahmad buat kerja ekolah..godehlah  laptop ni,handhone masuk wad..sebab skrin rosak..rasa patah kaki pulak bila handphone takde..oklah harini nak share video puding roti berkuah yang buat aritu..gambar puding roti ni kat dalam handphone..maka share dululah video ni ye..
ok insyaallah jumpppa lagi nanti..

Puding Roti Berkuah

8 keping roti (guna apa² jenis roti pun boleh)
2 table spoon mentega
2 cawan susu segar
4 table spoon gula kastor
2 biji telur
1 tea spoon serbuk cinnamon
sedikit esen vanilla

Sos Kastard
1 tin susu cair
1/4 tin air (guna tin susu cair tu buat sukat)
2 table spoon tepung kastard
3 table spoon gula kastor

Bahan lain
Almond slice
kismis/cranberries kering
(bahan ni nak ni campur sekali dalam roti atau nak tabur je pun boleh ikut suka kita ya)

#Rujuk video untuk cara membuatnya
#asmr #pudding #dessert #pudingrotiberkuah #pudingroti

English
Bread Pudding

8 slices of bread (use any type of bread)
2 tablespoons butter
2 cups fresh milk
4 tablespoons caster sugar
2 eggs
1 tea spoon cinnamon powder
a little vanilla essence

Custard Sauce
1 can of  milk
1/4 can of water (use the can of  milk to measure)
2 tablespoons custard flour
3 tablespoons caster sugar

Topping
Almond slice and dry cranberries or dry rasins.

#Refer to the video for to make it

4 comments:

Seri Kandi Di Tanah Jauhar said...

Dulu2, rajin betul buat puding roti berkuah ni, sekarang, makin rajin 😆😆

Cik Idaa said...

dah pernah cuba buat . memang sedappp gilosss kann

uncle gedek said...

Nak suruh aunty buat lah....

Fadzillah said...

Lama tak buat puding roti berkuah ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang