Pages

Sunday 17 November 2019

Johor Satay at Al Mizan Satay House - since 1973

Melangkah masuk kesini mata disajikan dengan pelayan lelaki yang segak bertanjak..sekarang nie memang musim orang bertanjak kan..sana sini memang sering kita jumpa orang lelaki pakai tanjak hitam..nampak gayanya tak payah tunggu naik pelamin dah boleh pakai tanjak ..nampak lagi segak dan kemas.
sampaikan cerita drama Sara Sajeeda tu pun hero pakistan tu dipakaikan tanjak..he hee ..hebat.

Kedatangan kami kesini kali ke dua,yang pertama makan kuewtiau halia..dan satay daging..bersera ketupat.masatu ambik jugak gambar tapi guna mobile cap ayam..pic pun bergegar sana sini..ha haa.



Ok parking disini senang,sebab kedai corner lot so letak kereta depan mata je than dah boleh masuk dalam..yang nak duduk luar pun boleh.
dibahagian luar ada lukisan mural emak dengan anak makan satay,dan disebelah dalam ada lagi mural satay disamping makanan lain disini.

Ini merupakan cawangan kedua mereka
yang satu lagi ada di kampung Melayu Majide di No 1 Jalan Kenangan waktu beroperasi pada pukul 12 tengahari hingga 12 malam ..hari khamis tutup.
Yang saya pergi nie terletak di No 2 jalan Padi Emas 1/7 Bandar Baru Uda dan waktu operasi pada pukul 3.30 petang hingga 12 malam dan hari khamis tutup.

Pemandangan di bahaagian dalam restaurant

Kita amik meja no 7 bahagian dalam

 Antara menu yang ada disini..menu pun berbalam-balam lepas snap tak chek balik..kompiden macam dah clear first snap..ha haa.


First orang datang dekat table kita mesti tanya nak minum apa..time itulah mula nak blur pikir nak minum apa..last sekali order barli panas..rasa macam dah lama tak minum air barli..en suami macam biasalah teh ais tapi kali ini ditambah cincau..order dua cawan..harga teh ais cincau rm 3.00 dan Barli panas tu rm 2.50


Menu utama tentulah satay kan.saya biasa memang order satay daging dan saya kurang suka makan satay ayam.order 10 cucuk untuk Muhammad harga sepuluh  cucuk Rm 9.00 kira murah jugak..rasa pun sedap daging lembut..boleh repeat lagi.kuah pun sedap..seimbang rasa..tapi kali ini saya ak order ketupat..so tak adalah pic ketupat disini.




Menu kedua en suami teragak nak makan shellout untuk 2 pax  harga 49.90..tapi rasa shellout macam kurang pulak pada tekak kami..kira so so jewlah ..tak berapa nak kick ramuan sambal dia.

Dan makan bersama nasi putih.


Dah kenyang masa untuk balik rumah,sebab dah area dekat dengan danga bay kita pusing area depan istana tengok air pancut..dan meriah kalau malam orang lepak sini dan ambik gambar..dan ada jugaklah orang jual mainan bola..lastik lampu untuk budak-budak..kopak jugak duit emak kalu bola lampu senonet tu pun dah rm15.00.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang