Pages

Tuesday, 25 June 2013

selamat ulang tahun untuk kami


"Ya Allah .. berikan lah kami kebahagiaan yang berkekalan dalam mengharungi gelora rumahtangga kami ... Kau kurniakan lah kepada kami kesabaran dan ketabahan yang tinggi dalam menangani apa jua permasaalahan yang timbul dalam kami rumahtangga kami ini .. limpahi lah rahmat mu kepada kami .. agar kami tidak menjadi manusia yang lupa pada tanggungjawab yang diamanahkan kepada kami ameenn..."


Salam sayang dan bersua kembali ..alhamdulillah zila sihat seperti biasa..kandungan pun ok..terima kasih atas doa dari sahabat-sahabat zila di alam maya..

sambutan ulangtahun perkahwinan kami yang dah lama berlalu..9 june haritu..tak sempat nak menulis sesuatu disini..biasalah semuanya nak dibuat ..terasa tak terkejar nak gapai semuanya..he hhe hee..

sebenarnya tiada acara buat kek atau membeli kek yang cantik dan sedap-sedap..sambutan yang simple..disebabkan time mengandung nie zila disahkan ada kencing manis..jadinya semua kek dan makanan manis kena tinggalkan dulu..demi kesihatan baby jugak..


tapi pada hari itu en suami nak makan kek kelapa..kek simple dan mudah ..katanya tak ada kek lain tak apalah asal buatkan kek simple untuk dia..suami zila memang pengemar tegar kek..seminggu sekali mesti nak makan ..
dan untuk hari itu zila pun tak masak sesuatu yang istimewa..kena tunda pada hari lain sebab badan rasa malas sangat...masak pun ala kadar asal boleh lepas tekak kami bertiga ..he hhee mood kelaut..



disebelah petang kami habiskan masa berjalan jalan di puteri harbour..tempat baru area iskandar malaysia..sebenarnya tak jauh mana dari rumah kami..lebih kurang setengah jam..
jalan-jalan dan ambil gambar..kebetulan cuaca redup..ramai yang datang bawa anak-anak bersiar-siar..








dalam perjalanan nak balik kerumah sempat singgah sekejap di legoland .kebanggaan orang johor..tak masuk pun cuma ambil gambar dari dalam kereta..tunggu siap sepenuhnya baru nak masuk legoland tue..
lagipun tengah mengandung macamnie macam tak ada mood nak masuk..tunggu lepas bersalin nanti lah..baru best sikit kan..



Kek Kelapa
oleh:zila norazila

Bahan-bahan
5 biji telur ayam gred A
2 cawan gula pasir
2 cawan tepung gandum
300 gram kelapa parut putih
1 cawan minyak masak
1 sudu teh baking powder
Sedikit essen vanilla

Cara-cara
1.  Panaskan oven 170c
2.  Satukan tepung gandum dan baking powder,kemudian diayak.
3.  Pukul telur bersama gula hingga kembang dan gebu.
4.  Masukkan sedikit essen vanilla.
5.  Kemudian masukkan tepung yang telah diayak,gaul rata.
6.  Masukkan kelapa parut dan ratakan sehingga sebati.
7.  Akhir sekali masukkan minyak masak.
8.  Bahagikan adunan kepada 2 warna,merah dan kuning.
9.  Griskan Loyang dengan mentega,lapiskan baking paper.
Masukkan adunan ke dalam Loyang secara berselang seli.dan bakar selama 1 jam atau sehingga masak


oklah sampai disini dahulu untuk hari ini..bye semua^__^

39 comments:

rahel said...

Selamat ulang tahun perkahwinan dik Zila....semoga bahagia selalu...amin.

Kakzakie said...

Selamat ulangtahun perkahwinan dik. Dah 9 tahun tidur sebantal (betul kan...kan...), sebumbung dan rasanya banyak dah saling tahu..

Moga terus dilimpahi keberkatan dan kebahagiaan. Lain kali nak ke hello kitty bagitahu kakak kita jumpa di sana hihi...

zila norazila said...

rahel
tq rahel..ameennn terima kasih atas doanya ..:)

zila norazila said...

kak zakie
tq..tggu lps bersalin kak..nnt leh jumpa kan..teringin jgk nk jmpa akk nie..:)

Asyifa Mustaffa said...

salam k.zila....
hepy anivesary...moga selamanya hingga ke syurga...:-)
k.zila ke tu...? pic lates la ni ye...nape cam x nmpk je prut tu....mcm slim gitu....hehe...

zila norazila said...

asyifa.
tq dik..yupp pic akk terbaru tue..dari depan x nmpak besar sgt..tp dr tepi nampak dah..he hhee..tp berat akk mmg x naik byk..sejak 1 month sampai dh nk tujuh naik skilo lbh jew..

hazila said...

Happy Anniversary zila. Semoga bahagia ke akhirnya.

Wani said...

salam kak zila.. semoga berkekalan di dunia dan akhirat.. jaga baby elok2 ya mama pun sekali.. hihi..

zila norazila said...

hazila

tq kak zila..aminnn :)

syapex said...

slmt ulang tahun kak..

zila norazila said...

wani
tq dik,amin..mama alhamdulillh sihat sokmo..he he ehee

zila norazila said...

syapex..
tqvm dik..:)

fazianbatrisyia said...

tahniah. Semoga bahagia hingga ke syurga. Sy teringin nak cuba kek kelapa...nanti kalau rajin boleh cuba lah...

Shiela said...

Alhamdulillah.. Selamat ulangtahun perkahwinan buat Zila cayang dan suami terchenta.. Pastinya tak lama lg akan dpt hadiah yang tak ternilai dariNYA.. Jaga diri baik baik yer..

Bbwana adienia said...

happy anniversary..

semoga kekal bahagia selamanya..

Marsita yahya said...

salam dik...semoga berkekalan ke hujung nyawa...jaga diri ya:)

Mori Said said...

Salam zila... Happy anniversary zila... semuga dilimpahi keberkatan dan kebahagian untuk zila dan suami.... amin...

adda syuhada said...

selamat ulangtahun perkahwinan kak...
apa2pun kek tu nampak sedap..

LiNa_Pg said...

Assalam zila, hepi anniversery semga kebahagiaan keka abadi...

Celebrate kat Legoland ek...huhu super hot kat sana..sampai sakit kepala

AhliaSaleh said...

Salam kenalan kak zila..heppy anniversary..smg akk n suami bhgia hgga ke syurgaNYA..aamiin

Umie Jazz said...

Assalamualaikum dik..selamat ulang tahun perkahwinan semoga kekal hingga ke akhir hayat.....

Puteri Manja said...

Selamat Ulang tahun perkahwinan my dearr moga terus bahagia hingga kerr syurga...amin

umi's cup cake said...

Selamat Ulang Tahun Zila Sayang... Semoga Allah sentiasa memberkati dan merahmati zila sekeluarga...bestnya jalan2..rindu nak balik johor...

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Selamat ulangtahun Kak Zila, semoga bertambah cinta & bertambah manis nikmat sebuah perkahwinan dengan kehadiran baby nanti... muahhhhhhhhh!!

mama sara nur said...

hepi anniversary Zila sayang
tahniah dari akak
semoga terus berkekalan ke hujung nyawa.

mimie said...

selamat ulang tahun perkawinan buat kak zila dan suami. semoga kebahagiaan selalu menyertai kak zila sekeluarga.. :)

yan's cottage said...

salam Zila....

selamat ulang tahun perkahwinan untuk Zila & suami moga berbahagia di dunia & akhirat Amin...

Rina Audie said...

happy anniversary ya zila. semoga selalu bahagia menjalani kehidupan pernikahan yang sakinah, mawadah warahmah. Aamiin...jaga kesehatan baik-baik ya...

CT Delima said...

Assalamualaikum Zila

Alhamdulillah tahniah dari kak ct ya, semoga kekal bersama hingga kesyurga .. Aamiin

maaf lama tak dapat singgah atas sebab tertentu, sekarang blog dah okey ..mood happy @__@

ady said...

salam
Happy Anniversary zila..

dapurCikWan said...

selamat ulangtahun kak zila cyg & hubby :)) semoga sihat2 selalu...jaga diri n baby..jaga kesihatan... semoga selamat melahirkan baby yang tomeyyy :))

Sury Abil said...

Selamat ulangtahun..semoga berbahagia hingga akhir hayat dan ceria di samping suami dan ank.

Ummi said...

Selamat Ulangtahun Perkahwinan buat Zila dan suami...semoga bertambah2 bahagia dengan kehadiran baby comel nnt hendaknya. Semoga perkahwinan kekal bahagia ke akhir hayat...ameen..

asmah yusof said...

Selamat Ulang Tahun my dear...semoga kekal ke Jannah...hopefully selamat semuanya...jaga kesihatan k :)

Gee® said...

Tahniah Zila dan Slmt Ulangtahun Perkahwinan... k.gee doakan semoga berbahagia hingga ke akhir hayat...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

happy anniversary buat zila & suami... mudah2an bahagia hingga ke syurga.. amin..
akak doakan juga moga kandungan zila sihat selalu hendaknya hingga melahirkan.. mmg susah sikit bila ada diabetis masa mengandung kan.. rasa mcm siksanya semua makanan nak kena jaga tak boleh amik sesuka hati.. akak dulu pun mcm tu since anak ke dua & ke tiga.. tp demi baby.. ibu terpaksalah berkorban.. takper.. sekejap je.. lepas bersalin nnt bolehlah mkn semula apa yg rasa teringin yg tak boleh mkn masa ngandung ni.. heee...

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

Happy Wedding Anniversary! A nice cake to celebrate this big day..

ibundo said...

selamat ulang tahun perkahwinan semuga kekal bahagia sehingga ke akhir hayat.
take care...

Qasey Honey said...

hppy aniberseri kak Zila cyg...insyaAllah mudah2an akn spi ke akhir hayat n bbahagia selalu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...