Pages

Friday, 16 November 2012

langkawi - part 2


Assalammualikum salam sejahtera dan salam sayang semua..
bersambung kembali kisah percutian kami di langkawi ...keluar dari underwater world kami memandu kereta kesini.."Telaga Tujuh"..pada sesiapa yang nak menyewa kereta,sampai di jetty kuah banyak kereta sewa disediakan disitu...pilih jer lah mana kereta yang kita berkenan..biasanya waktu-waktu cuti sekolah sewa pun naik ..dan jangan risau bila memandu di pulau langkawi sebab pulau nie kecil jew..pusing-pusing  pun pasti tak sesat..follow je signbord ok..


Telaga tujuh merupakan satu tempat yang menakjubkan..ia merupakan air terjun yang terbentuk dari pecahan tujuh telaga semulajadi.biasanya saya menjejaki air terjun di kota tinggi jew..tapi kali ini kami terpaksa mendaki pada satu jarak yang amat-amat tinggi bagi saya..he hhee seriously hampir pitam..sebab tak cukup enargy ..hah haaa



pic diatas tue saya ambil dipertengahan ..perrhhh tak larat kan?..mula-mula saya dah nak berpatah balik..tapi suami dan anak kata alang-alang dah sampai ketengah baik teruskan..entah berapa puluh kali saya berhenti berehat ..ramai jugak pelancung asing yang mendaki bersama kami..diorang pun sama macam nak pitam jugak..h ehhee



kera pun banyak kat sini..sepanjang pendakian kiri kanan ada kera..tapi tak bahaya ..sebab dia tak kacau kita pun..


akhirnya saya sampai juga di puncak..inilah pengakhiran pendakian kami..bila tengok deruan air terjun yang sangat-sangat indah terpadam keletihan kami semua..memang sangat menakjubkan keindahan ciptaan Allah ini..saya tak melepaskan peluang menggambil seberapa banyak gambar..



itulah amoi yang sama-sama nak pitam dengan saya time mendaki ..ha hhaaa..sampai jew di puncak dia terus mandi..cantik kan air terjun disini.



jernih kan....kalau dekat memang saya dah kutip batu-batu nie..memang cantik pemandagan disini..


cuaca yang redup..



 ramai orang asing yang mandi disini..memang seronok tengok gelagat diorang..



anak pun tak melepaskan peluang..nampak jer air terus happy..



ini member saya masa kat puncak nie..he hhee sebab dah tak ada orang melayu yang nak borak dengan saya..so saya pun borak-borak la dengan dia nie..cantik kan..diaorang nie baru jew mendirikan rumahtangga..dan pergi ke langkawi untuk honeymoon..patutlah inai penuh dijari kan..diorang datang dari oman..


setelah puas bermain air..dan keletihan pun dah hilang..kami pun berangkat pulang..tengok h ehhee bukan main laju saya turun kan..dan sepanjang kami turun tue..masing-masing yang nak mendaki asik tanya .'.jauh lagi tak."..he hehe


sampai dibawah terus cari air..air kelapa pilihan saya..sebab saya kurang minat air tin..cari air kelapa yang sejuk..perrrgghhh lega yang teramat..



meneruskan perjalanan kami ..ke sini ' BERAS TERBAKAR'..dibawah signbord tue..deretan kedai..semuanya ada disitu..kebanyakanya kain batik..saya sempat round-round disitu..maaf sebab tiada pic sebab mr hubby yang pegang camera time tue..entah apa yang dia snap..h ehhee..


inilah kawasan beras terbakar..tak nampak beras pun..cuma ada kesan-kesan hangus di kawasan tanah tue..saya tak ambil gambar dari jarak dekat..sebab mr hubby guna lens jauh...



pemandangan dihadapan beras terbakar..
oklah bersambung lagi ke part 3..tunggu ok..

20 comments:

Tina Othman said...

alala seronoknya

tina tak naik pun telaga tujuh tu, rasa tak sanggup lah nak daki tinggi2 tu

ameris said...

dh lama tak gi langkawi..
last pegi masa skolah dulu thn 90an...

Sue @ Nenie said...

Salam...Emmmm sonotnya coti2 M'esia

Mas Sani said...

bestnya kak...
bila baca psl telaga 7 tu sy pun sama mcm akk rasa nak patah blk je tp bila tgk ada 2 org cina tua steady je naik...kami batalkan hasrat akhirnya smpi gak dlm keadaan semput hihihi... pastu bila turun mesti org yg naik akan tanya "jauh lg ke" hehehe...

kami x sempat pun pergi ke Beras Terbakar huhuhu

~Cik Viva~ said...

salam..

igt lagi dulu naik tak smapi atas pun sebab dah pancit kt signboard tu je, member berusaha jugak naik, tapi saya da give up...rase macam nak pengsan je naik tangga tu..tapi bile tgk pic dorang ambik kat atas tu rase jeles gak..hehe

Marsita yahya said...

Zila cayang, kera-kera tu tak kacau sbb depa kera cerdik gi sekolah heh heh...:)

mama sara nur said...

assalam Zila manis
wah-wah bestnya CCM Langkawi, jauh ni cuti2. cantik gambar2 Zila snap tgk gambar2 Zila teringat masa pergi zaman sekolah dulu he he last pergi honeymoon masa baru kawenn...14 thn sudah, lama dah kan entah bila dpt jejak lg ni hu hu

kasihredha said...

Patut le aunyi je...
Cantiknya air terjun tu...
Rasanya Akak tak Sampai kot ke ataa..pingsan...hihi

Kakzakie said...

Managih kesabaran, kekuatan fizikal dan mental utk sampai puncak zila. Hihi... kalau tak ada en hubby mahu patah balik ye. Nasib baik kalau tak rugi tak dapat sampai puncak.

yan's cottage said...

tiap2 tahun yan pergi langkawi....baru sekali pergi telaga tujuh nie....lepas nie mesti pergi sebab dah jauh beza masa yan pergi dulu.....

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Zila.Bestnya g bercuti2 ke Lngkawi....bila la nk sampai lak :(

Cikgu Ma said...

wlupun saya org kedah, tapi penah sampai langkawi sekali jerrr...itupun ofis bawak sebab saya praktikum kat situ....

hana said...

wahhh bestnyer... kitaorg baru nak sampai nih... baca2 sini dulu.. hehe

Amie said...

Bestnya dapat jalan-jalan... Kak Amie belum ada kesempatan, tunggu bujang habis SPM lepas tu baru nak keluar, tu pun cari tempat yang dekat2 je, sebab lepas tu ada urusan rasmi dengan KPM pulak sepanjang Disember... Selamat bercuti Zila & family.

Zharif Azis said...

wahh bestnyaa >___<

saya pon ada rancang nak pergi awal bulan 12 nie , ermm nak tanya sikit . serious ke banyak kereta sewa kat situ ? saya takut2 je sampai sana kereta sewa habis . .

ramai yg cakap , jgn tempah dulu . sampai sana baru nego harga kereta . tp sy takut kereta sewa habis .


BTW , berapa harga kereta sewa yg zila sekeluarga sewa ?

cquek said...

Ahh I can’t believe I missed this!

Bicara Kak Noor said...

puas tengok gambar tu terasa pergi sendiri kat Langkawi oh bila lah agak nya dpt pi langkawi ni ceq Zila heee

Mori Said said...

salam zila.... mmg best gie langkawi..x jemu..dan pernah smp ke atas telaga 7... hehehe.. the best

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

I love your photos..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

seronok jugak kan ke sini.. tp aduhh.. tak larat kalau akak yg nak daki anak tangga tu.. pancit terus hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...